تفاوت سیستم عامل مک و ویندوز در چه مواردی است؟

دو سیستم عامل مک و ویندوز از جهات مختلف؛ اعم از دستگاه‌های قابل اجرا، امنیت، دستیار صوتی و… متمایز هستند. این دو نام آشنای دنیای فناوری چند سالی می‌شود که بازار خرید محصولات دیجیتال، از جمله کامپیوتر و لب تاپ را قبضه کرده اند. اگر شما هم بین این دو سیستم عامل برای خرید سیستمهای کامپیوتری و لب تاپ مردد هستید، به کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی اعتماد کنید. در این مطلب به طور کامل به سوال «تفاوت سیستم عامل مک و ویندوز در چه مواردی است؟» پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مهم‌ترین وجوه تمایز سیستم عامل مک و ویندوز

سیستم عامل ویندوز و مک، قابلیت­های خاص خود را دارند که در این قسمت شرح داده خواهند شد. با ما همراه باشید.

تفاوت مک و ویندوز از نظر دستگاه‌های قابل استفاده

سیستم عامل مک روی دستگاه‌های محدودی مانند imac، mac mini و mac book قابل پیاده‌سازی است. اما می‌توان سیستم عامل ویندوز را روی تمامی دستگاه‌هایی که قابلیت اجرای آن را دارند، پیاده‌سازی کرد. بنابراین محدودیت پیاده‌سازی درباره ویندوز کمتر است.

وجه تمایز این دو سیستم عامل از نظر نرم‌افزار‌های قابل استفاده

یکی از دلایلی که سبب می‌شود افراد ویندوز را به مک ترجیح دهند، تنوع بیشتر نرم‌افزار‌های قابل نصب است. افراد الزاما نمی‌توانند نسخه مک نرم‌افزار‌های قابل استفاده در ویندوز را بیابند. به همین دلیل باید در بین نرم‌افزار‌های نسبتا محدود این سیستم عامل، به دنبال نمونه‌های مشابهی باشند.

بررسی تفاوت مک و ویندوز از نظر دستیار صوتی

هریک از این دو سیستم عامل دستیار صوتی خاص خود را دارند. مک از دستیاری به نام سیری استفاده می‌کند و ویندوز نیز دستیار کورتانا را برخوردار است. شاید بتوان ادعا کرد که کورتانا نسبت به سیری عملکرد بهتری دارد. هریک از این دستیار‌های صوتی اطلاعات مختلفی مانند آب و هوا و… به شما می‌دهند. همچنین می‌توانید دستور بازکردن وب سایت خاصی را به آن‌ها بدهید و خلاصه آن‌ها را به انجام وظایف خود وادار کنید.

مطلب دیگر :   گیم سرور های ایرانی

رقابت مک و ویندوز در عرصه امنیت

این دو نام مشهور دنیای فناوری از نظر امنیت هم تفاوت‌های قابل توجهی با هم دارند. در سیستم عامل مک شاهد سیستم امنیتی به نام gatekeeper هستیم. این سپر امنیتی شما را از نظر دانلود و نصب نرم‌افزار محدود می‌کند. به طوری که امکان انجام این کارها را تنها از طریق منابع محدود دارید. درمقابل افرادی که ویندوز را استفاده می‌کنند شاید دستشان برای دانلود و نصب نرم‌افزار باز باشد. با این حال احتمال آلوده شدن سیستم آن‌ها به ویروس، نسبت به کاربران مک بیشتر است.

اینها را هم بخوانید